digitalni školski list FLORA

Begin typing your search above and press return to search. Press Esc to cancel.
Image Alt
  /  ars nova   /  Obilježili smo Dan darovitosti u Prirodoslovnoj!

Obilježili smo Dan darovitosti u Prirodoslovnoj!

Pišu: Jeny Hrstić i Tin Matijaš, 2.b

Ožujak u našoj školi odvio se u znaku prirodoslovlja! Učenici su prvih i drugih razreda naše škole, pod mentorstvom prof. Mirjane Župe, došli na ideju da obilježe Dan darovitosti u našoj školi i time podsjete svih nas koliko naše osobne talente i skrivene mogućnosti trebamo njegovati i razvijati kako bismo ostvarili svu širinu našeg potencijala. Prigodno smo ukrasili panoe našim umotvorinama i time privukli pažnju radoznalih učenika koji su željeli znati nešto više o tome. Kreativnost i maštovitost učenika privukla je pažnju i naše ravnateljice, Marije Pustak, koja se idejom oduševila i htjela ju ovjekovječiti zajedničkim fotografijama koje ćete vidjeti u prilogu. Nastavnica Zrinka Maras intervjuirala je nekoliko učenika 2.b razreda (Jeny Hrstić, Tina Matijaša, Lauru Zagorac, Mihaela Livajić i Dariju Ružić) za Portal FLORA i u nastavku donosimo kratki (ali slatki) intervju. Što nas je motiviralo, tko je bio zadužen za koji dio zadataka – pročitajte u redcima koji slijede.

POZDRAV, DRAGI UČENICI. NADAM SE DA STE SPREMNI ZA KRATKI INTERVJU! POČET ĆEMO S LAKŠIM PITANJIMA PRVO PA EVO TKO MI MOŽE NEŠTO VIŠE REĆI O DANU DAROVITOSTI?

Mihaela Livajić: Dan darovitosti obilježavamo kao dan osoba koje su nadarene za različite stvari, različita zanimanja i aktivnosti. Profesorica Mirjana Župa motivirala nas je da ostvarimo ovaj projekt i samim time bila naš najveći uzor. U početku htjeli smo napraviti plakat samo o prirodoslovnim zanimanjima, no shvatili smo da su mnoga druga zanimanja također zanimljiva te smo i njih odlučili uključiti u projekt.

VIDJELA SAM VAŠE URATKE I ZANIMALO ME ZAŠTO STE SE BAŠ OPREDIJELILI ZA TA KONKRETNA ZANIMANJA?

Jeny Hrstić: Napravili smo tri slike na kojima su prikazana tri različita zanimanja. Na prvoj smo slici nacrtali laboranticu, zanimanje direktno vezano uz našu Prirodoslovnu školu. Ipak, smatram da svi koji smo ovdje nadareni smo, zapravo, na neki svoj poseban način, stoga smo u plakat dodali i nogometašicu kojom smo prikazali činjenicu da nogomet nije samo za muškarce, već da i žene sudjeluju u sportovima te se izrazito nadarene u istim. Uz sportaša i laboranta napravili smo i sliku glazbenika kojom smo htjeli posebno naglasiti činjenicu da našu školu pohađaju mnogi glazbeno nadareni učenici koji uz redovnu nastavu pohađaju i glazbenu školu.

TKO JE BIO ZADUŽEN ZA TEHNIČKI DIO? KOJIM STE SE TEHNIKAMA KORISTILI TIJEKOM IZRADE PLAKATA?

Laura Magdalena Zagorac: Za izradu plakata podijelili smo se u nekoliko grupa i zadali smo si zadatke te smo odredili tko će koji dio odraditi. Nekoliko je nas izradilo laboratorijski pribor i posuđe, lopte i rekvizite te note i instrumente. Mihaela Livajić osmislila je cijeli plan i izgled plakata. Koristili smo se običnim A4 papirima na kojima smo crtali te drvenim bojicama i flomasterima.

BISTE LI REKLI DA JE TO VAŠ SAMOSTALNI PROJEKT? KOLIKO SU VAM POMAGALI PROFESORI?

Darija Ružić.: Uglavnom nam je profesorica Mirjana pomogla s organizacijom i dala nam ideju za projekt, a sve ostalo smo sami osmislili kao skupina.

JE LI SE JOŠ NETKO IZ VAŠEG RAZREDA ILI ŠKOLE UKLJUČIO U PROJEKT? JE LI NETKO IMAO JOŠ NEKU INSPIRATIVNU IDEJU ZA NEKI NOVI PROJEKT? KOLIKO JE VAŠA IDEJA POTAKNULA NEKE DRUGE UČENIKE DA I ONI POKRENU NEKE SVOJE PROJEKTE?

Laura Zagorac: Smatram da učenici koji nisu toliku umjetnički nadareni i zainteresirani za ovakav oblik izražavanja neće posvetiti toliko pažnje projektima kao što je ovaj. Nadalje, učenici koji su zainteresirani su, također, pomogli pri izradi. Izdvojit ću Stefi Lešić, Lovru Ivančevića, Roka Perkovića, Ninu Treselj itd. Oni su pomogli crtajući rekvizite i dodatke i ukrašavajući pano. Isto tako, smatram da naša škola iznimno potiče umjetnost i slobodu umjetničkog izražavanja te izražavanja na mnoge druge načine koji nisu vezani isključivo za prirodoslovlje i matematiku. Prihvaća i podržava različite načine razmišljanja te se ovakvim projektima učenici međusobno zbližavaju.

Jeny Hrstić: Osim ovoga projekta i mnogih drugih izdvojila bih i projekt Kliškog Davida i Golijata. Snimajući behind the scenes, mnoge fotografije i videozapisi koje smo objavljivali na društvenim mrežama izazvali su mnoge pozitivne reakcije učenika iz drugih škola. Naveli su da im se naša škola i naše izvannastavne aktivnosti čine iznimno zanimljivim te da bi voljeli i oni u svojim školama sudjelovati u sličnim projektima.

MISLITE LI DA BI SE DAN PRIRODOSLOVLJA, ODNOSNO DAN DAROVITOSTI, TREBAO OBILJEŽAVATI SVAKE GODINE I IMATE LI IDEJU ZA TAKAV ISTI DOGAĐAJ DOGODINE. KAKO BISTE GA UPRIZORILI DOGODINE? BI LI TO BIO OPET NEKAKAV PLAKAT ILI NEŠTO DRUGO?

Mihaela Livajić: Mislim da bi veću pozornost više ljudi obratilo kada bi taj dan bio obilježen na zanimljiviji način, u obliku predstave ili kratkoga skeča različitih zvanja i djelatnosti. Mislim da, kada bi to gledali na humorističan način, učenici više uživali u obilježavanju toga dana.

Tin Matijaš: Mislim da bi se svaku godinu trebalo održavati obilježavanje Dana darovitosti zato što svaku godinu u Prirodoslovnu školu Split upisuju se novi, potencijalno nadareni učenici. Tako bi se mogli održati, npr. Dani otvorenih vrata.

Laura Magdalena Zagorac: Mislim da učenike najviše privlače interaktivni projekti. Plakati su odlični, a i može se dosta naučiti iz njih. Pokazuju nadarenost učenika. Kada bismo vidjeli koliko su drugi nadareni uživo, primjerice, u laboratorijima ako je netko skloniji kemiji i pokusima u društveno prihvatljivome okružju, to bi moglo druge itekako inspirirati.

IMATE LI JOŠ IŠTA ZA NADODATI, A ŠTO VEĆ NISMO SPOMENULI?

Jeny Hrstić: Imam prijedlog da se razredi škole koji žele surađivati, uključe u projekt `Dan talenata´ u kojemu bi svaki učenik pokazao jedno područje u kojemu je talentiran. Napravio bi se razredni video koji bi se objavio na Instagram stranici naše škole.

JESTE LI VI SVI KOJI STE OVDJE PRISUTNI SUDJELOVALI U PROJEKTU? JE LI BILO MOŽDA JOŠ NASTAVNIKA KOJI SU SUDJELOVALI, A DA IH NISMO SPOMENULI? KAKO SU ONI REAGIRALI NA VAŠ PROJEKT?

Jeny Hrstić: Profesorica Mirjana Župa bila je oduševljena, pohvalila nas je i mislim da se raduje novim projektima u kojima ćemo sudjelovati.

BISTE LI OVAKAV ISTI PRISTUP HTJELI SA SVIM PREDMETIMA ILI SAMO S NEKIM POSEBNO ODREĐENIMA?

Jeny Hrstić: Ovisi o nastavniku i njegovoj zainteresiranosti za projekt sam. Naravno da će neki biti zainteresiraniji od drugih tako da to najviše ovisi o njima.

ŠTO MISLITE ŠTO JE BUDUĆNOST ŠKOLOVANJA? KAKO BI ONA TREBALA IZGLEDATI?

Darija Ružić.: S obzirom na to da je kurikul baš fokusiran na nastavu, sve više na ono što se zbiva u određenom predmetu i sve više inzistira na samostalni učenički rad. S jedne strane to potiče našu radoznalost, ali u isto vrijeme puno stavlja na učenika, što nije najbolji načina poticanja radoznalosti.

KAKVU PORUKU IMATE ZA NOVE MLADE UČENIKE KOJE DOLAZE U NAŠU ŠKOLU? KAKO BI ONI TREBALI RAZVIJATI SVOJU DAROVITOST?

Jeny Hrstić: Prema momu mišljenju ova škola jedna je od boljih, pogotovo ako učenika zanima područje prirodoslovlja (biologije, kemije, fizike). Teorijska nastava kompletno je popraćena praktičnom. Sve je predočeno na jednostavan i razumljiv način. Nastavnici su iznimno obzirni i često učenicima izlaze u susret. Svaki segment mojega školovanja odličan je, a tek pohađam 2. razred.

EKIPA, HVALA VAM PUNO NA DETALJNIM I ZANIMLJIVIM ODGOVORIMA. ŽELIM VAM PUNO SREĆE I RADUJEM SE I DALJNJOJ SURADNJI!

Svi: Hvala i Vama!

Leave a comment

Add your comment here