digitalni školski list FLORA

Begin typing your search above and press return to search. Press Esc to cancel.
Image Alt
  /  Hot   /  „Aktivni građani – jeste li spremni za izazov?“ – učenici Prirodoslovne škole Split otputovali u Francusku u sklopu Erasmus+ projekta IT4CD

„Aktivni građani – jeste li spremni za izazov?“ – učenici Prirodoslovne škole Split otputovali u Francusku u sklopu Erasmus+ projekta IT4CD

Piše: Leonarda Šparmajer, 3.b

Erasmus+ projekt IT4CD (Information technology for citizenship and democracy) Prirodoslovne škole Split, kao i svi slični projekti, bio je privremeno zaustavljen pandemijom COVID-19. Nakon dvije godine čekanja, dopisivanja i rada u virtualnom okruženju, prva mobilnost Erasmus+ projekta IT4CD konačno se dogodila od 21. do 27. studenog 2021. godine. Kao što je predviđeno glavnim ciljem projekta, koji je promoviranje građanskog odgoja i demokracije, mobilnost u Francuskoj pod nazivom „Aktivni građani – jeste li spremni za izazov?“  fokusirala se na načine kako učenici srednjih škola i mladi općenito mogu preuzeti odgovornost za svoju budućnost, kako mogu doprinijeti procesu demokracije u svom društvu te se u konačnici eventualno uključiti u politiku. Kao i u svakom Erasmus+ projektu, cilj je također bio usavršavanje znanja engleskog jezika i komunikacijskih vještina te upoznavanje kulture i običaja drugih zemalja.

U mobilnosti su sudjelovale četiri zemlje: Francuska, Hrvatska, Poljska i Portugal. Iz svake zemlje partnera otputovalo je po dvoje profesora mentora. Hrvatsku su predstavljale prof. Renata Mihaljević i prof. Dajna Posinković.  Zbog obveze potvrda o cijepljenju, hrvatski tim je, na žalost, morao prisustvovati sa smanjenim brojem učenika. Nedostatak učenika kompenzirali smo svojom aktivnošću i trudom. Francuskih učenika je bilo osamnaest, poljskih i portugalskih po šest, a nas smo bile samo dvije (Tonina Bojanić i Leonarda Šparmajer). To nije predstavljalo problem budući da smo se od samog početka uklopile i sprijateljile s učenicima drugih zemalja. Dolaskom u grad naših domaćina, Saint Jean d’Angély, smjestili smo se u kompleksu Domaine Les Granges jer nas učenici nisu mogli primiti u svoje domove zbog preventivnih epidemioloških mjera.

Naše aktivnosti započeli smo upoznavanjem ravnatelja škole domaćina Lycée Louis Audouin-Dubreuil, gosp. Remya Pluyauta, kao i ostalih članova projektnog tima. Nakon toga, uputili smo se u vijećnicu  županije Charante-Maritimea u La Rochelleu kako bismo upoznali županijsku vijećnicu gđu. Caroline Aloé, koja nas je ljubazno primila. Smjestili smo se u prekrasnoj konferencijskoj sali  gdje nam je gđa. Aloé  iscrpno objasnila rad izabranih dužnosnika u Francuskoj. Tamo smo uspoređivali stupanj uključenosti mladih u politiku među zemljama sudionicama mobilnosti. Također, razgovarali smo o demokraciji te o tome što ovaj projekt znači za nas. Tijekom boravka u La Rochelleu posjetili smo akvarij i razgledali grad. Kako je programom mobilnosti bilo predviđeno, svakodnevno su se izmjenjivale radne aktivnosti i  izleti, koji su jednako važan dio projekta. Zatim smo posjetili Rochefort. Tamo smo obišli La Corderie Royale, otok Oléron i njegov svjetionik Chassiron s predivnim pogledom. Nakon toga vidjeli smo malo mjesto Marennes i kuću kamenica.

Jedan od sljedećih dana obišli smo i grad Saints. Francuska koordinatorica projekta provela nas je kroz centar Saint Jean d’Angély-a te nas je informirala nas je o zanimljivostima i povijesti grada. Na ostalim izletima istaknula se izuzetnim trudom kao vodič i prevoditelj. Zadnji dan  našeg boravka u Francuskoj upoznali smo i gradonačelnicu Saint Jean d’Angélya, gđu. Françoise Mesnard – prvu ženu na mjestu gradonačelnika u dugoj povijesti grada. Gđa. Mesnard srdačno nas je primila u vijećnici grada i objasnila dužnosti gradonačelnika. Iz svih ovih posjeta mnogo smo naučili o kulturi, tradiciji i povijesti grada i regije. Tijekom mobilnosti održale su se  dvije debate u sklopu glavnog cilja projekta. U prvoj smo se podijelili u međunarodne timove. Zatim je svaka grupa raspravljala o zasebnom pitanju koje je dobila.

Spomenuta pitanja smo u pripremnoj fazi svi podijelili na eTwinning platformi. Nakon što smo raspravili o zadanim pitanjima i došli do zaključaka, po jedan član iz svakog tima snimio je audio zapis od kojeg je napravljen podcast. Druga debata na temu „Ugrožavaju li migranti/granične kontrole demokraciju?“ također se najprije odvijala u međunarodnim timovima. Međutim, ovog puta su se nakon rasprave svi timovi okupili te zajedno raspravljali o zaključcima do kojih su došli. Na taj način pažnja nam se usmjerila prema aktualnim svjetskim problemima. Promislili smo o načelima demokracije te dobili uvid kako određene države percipiraju demokraciju, granične kontrole i ljudska prava s obzirom na političku situaciju u kojoj se nalaze.

Programom je kao dio diseminacije i kulturnog obilaska bio predviđen i posjet prvom razredu osnovne škole u Saint Jean d’Angélyu. Svaki nacionalni tim napravio je prezentaciju o svojoj državi koju smo pokazali malenim učenicima.

Ne treba ni napominjati kako smo se uz program mobilnosti  uspjeli i dobro zabaviti. Na kraju svakog dana imali smo mogućnost otići u sobu za zabavu koja se nalazi u sklopu škole. Tu smo mogli igrati biljar, stolni tenis i stolni nogomet, slušati glazbu, svirati i pjevati u sobi za glazbu te se družiti i upoznati učenike škole. Naše druženje završilo je u petak oproštajnom zabavom na kojoj je svaka država donijela svoju tradicionalnu hranu. Družili smo se, plesali, pjevali i zabavljali dok nije došlo vrijeme za rastanak.

Ovo putovanje u Saint Jean d’Angély bilo je iskustvo kojeg sigurno nikada neću zaboraviti. Veselim se i nadam mogućnosti da ću sudjelovati u nekoj drugoj mobilnosti u sklopu projekta. Također, želim se zahvaliti svim koordinatorima projekta koji su nam ovo iskustvo omogućili, a posebno profesoricama Renati Mihaljević i Dajni Posinković koje su nas uključile i vodile na ovu mobilnost.

Leave a comment

Add your comment here