digitalni školski list FLORA

Begin typing your search above and press return to search. Press Esc to cancel.
Image Alt
  /  Hot   /  Projekt SEMEP: Mala ljetna škola ekologije i održivog razvoja

Projekt SEMEP: Mala ljetna škola ekologije i održivog razvoja

Pišu: Hana Šoufek, Marta Šimić, 2.a

Krajem ove školske godine, 31. kolovoza. i 1.rujna, održana je ljetna škola SEMEP-a u virtualnom obliku preko platforme Zoom. Hana Šoufek i Marta Šimić predstavile su svoju prezentaciju Gospodarenje otpadom u kontekstu održivoga razvoja.

Prezentaciju kao i ostale dijelove projekta napravile su pod vodstvom mentorice Jadranke Gavrilović, profesorice organske kemije u Prirodoslovnoj školi Split.

Projekt SEMEP (South Eastern Mediterranean Sea Project) prirodoslovnog je tipa i stavlja naglasak na očuvanje okoliša. Sastanak učenika uživo se održava već 21 godinu na Visu, ali zbog epidemiološke situacije posljednje dvije godine održava se virtualnim putem.

Drugo predavanje prof. dr. sc. Tatjane Bakran Petricioli i mr. sc. Donata Petriciolija Priča o pomoru plemenite periske – zašto nam je to važno? bilo je pomalo zabrinjavajuće, ali također vrlo zanimljivo i edukativno. Tijekom predavanja saznali smo činjenicu da plemenite periske umiru i da ih je u Jadranu ostalo još svega 18.

Treće predavanje profesora Ive Polića, Priča o bakaračkim tunerama, bilo je potresno jer se problematiziralo pitanje napuštanja ribarske kulture u gradu Bakru.

Nakon spomenutih predavanja uslijedila su predavanja o klimatskim promjenama kao i predavanja učenika. Na kraj projektnih izlaganja, organizatorice čitavog projektnog programa, Marina Rudenjak Lukenda i Marina Ništ, predstavile su nam svoju prezentaciju o refleksiji, evaluaciji i dogovorima za iduću školsku godinu.

Na samome projektu, koji je ukupno trajao 11 h, bilo je prezentirano 14 učeničkih prezentacija i 10 predavanja. Predavači su bili profesori, magistri i doktori, što je rezultiralo vrlo zanimljivim predavanjima i zbirom korisnih činjenica.

Atmosfera, premda stečena preko Zoom platforme, bila je ugodna, optimistična, radna i vesela.

Projekt omogućava učenicima da prošire granice svoje mašte i istraže nove teme. Također, učenici se projektom educiraju o različitim problemima (što učiniti s otpadom hrane, izumiranje periski, plastika u morskom okolišu, globalno zatopljenje i dr.). Važno je napomenuti da projekt omogućava i stjecanje novih znanja i naposljetku prijateljstava i zbog toga je svima preporučeno da razmisle o sudjelovanju dogodine.

Leave a comment

Add your comment here