digitalni školski list FLORA

Begin typing your search above and press return to search. Press Esc to cancel.
Image Alt
  /  Science   /  Tjedan mozga u Prirodoslovnoj

Tjedan mozga u Prirodoslovnoj

piše: Maja Kralj, psih.

Tjedan mozga projekt je koji se svake godine održava na sveučilišnim odsjecima za psihologiju diljem Hrvatske. Cilj projekta jest podučiti sudionike o općem funkcioniranju mozga primjenjujući spoznaje iz psihologije u svakodnevnom životu. Ove školske godine ostvarena je suradnja s Odjelom za psihologiju pri Sveučilištu u Zadru čija je krovna tema Tjedna mozga bila „Zeleni mozak“, osmišljena upravo kako bi se istaknula dinamika mentalnog zdravlja u narušenom okolišu. Sve radionice Tjedna mozga izvodila je školska psihologinja Maja Kralj čime se dodatno uspostavio odnos s učenicima koji su većinu polugodišta proveli kod kuće. Tjedan mozga održavao se od 15. ožujka do 19. ožujka 2021. godine u većini razrednih odjela.

S ciljem približavanja znanstvenih spoznaja strukama naših učenika, određene teme prilagođene su njihovim interesima, a u konačnici su glasile: „Mračna strana psihologije: najozloglašeniji psihološki eksperimenti“, „Utjecaj plave svjetlosti na čovjeka i njegovo funkcioniranje“, „Hrana i mozak: kako prehrana utječe na kognitivne sposobnosti“, „Kako bolje pamtiti?“ i „Društvene mreže i spavanje“. Zadatak razrednika bio je raspitati se ili izabrati koju radionicu će njihov razredni odjel odslušati na satu razredne nastave.

Šarolikim izborom tema nastojalo se učenicima ukazati na raznovrsnost psihologije kao društvene znanosti. Naime, u društvu je često uvriježeno mišljenje da se rad psihologa zasniva samo na terapiji osoba sa psihičkim poremećajima, a stvarnost je potpuno drugačija. Područje rada psihologa zapravo je široko, a neke od brojnih grana psihologije su klinička, socijalna, forenzička, penološka, biološka, zdravstvena, organizacijska i sl. Naši učenici bili su najzainteresiraniji za teme iz područja socijalne psihologije pa je najčešće birana tema bila  „Mračna strana psihologije: najozloglašeniji psihološki eksperimenti“ u kojoj su obrađena dva socijalna eksperimenta iz sredine prošlog stoljeća.

Socijalna psihologija grana je psihologije koja proučava ponašanje i međuodnose osoba ili grupa ljudi u društvenom okruženju. Unatoč tome što je priroda psihologije kao znanosti humanistička, u povijesti se nije uvijek vodilo računa o dobrobiti sudionika znanstvenog istraživanja. ,,Mračna strana psihologije“ napravljena je kako bi se učenicima istaknula bit etičkog kodeksa i poštivanja prava svake osobe bez obzira na značajnost eventualnog znanstvenog doprinosa koji bi proizišao iz etički neprihvatljivog eksperimenta. Druga najčešće obrađena tema, kreirana za potrebe sve opširnijeg školskog gradiva i sve manje motiviranih učenika, bila je ,,Kako bolje pamtiti“. Obrađene su osnove procesa pamćenja, a potom i najefektivnije tehnike pamćenja, tzv. mnemotehnike. Zadatak učenika bio je na praktičnim primjerima iskoristiti svaku od naučenih mnemotehnika kako bi zapamtili što više informacija koje su im ponuđene. Učenici su većinom bili vrlo zadovoljni s radionicama te su isticali kako im je brzo protekao školski sat.

Tjednom mozga približio je psihologiju učenicima, no to je tek površina mora koje čine čudnovati psihološki procesi.

Leave a comment

Add your comment here