digitalni školski list FLORA

Begin typing your search above and press return to search. Press Esc to cancel.
Image Alt
  /  učim   /  CIPiraj se i TI!

CIPiraj se i TI!

piše: Jeny Hrstić, 1.B

Centar izvrsnosti ustanova je koja promiče i potiče obrazovanje intelektualno darovitih učenika u Splitsko dalmatinskoj županiji. Cilj cijeloga projekta jest omogućavanje individualnog rada s talentiranim i nadarenim učenicima Republike Hrvatske. Sudjelovanje u Centru izvrsnosti izuzetna je prilika koja izvrsnim i nadarenim učenicima pruža mogućnost ostvarenja svoga punoga potencijala u budućnosti u Lijepoj Našoj, Europskoj uniji i svijetu.

Ponosni sam polaznik Centra izvrsnosti prirodoslovlja Splitsko-dalmatinske županije. Prošla je prva godina moga izvannastavna obrazovanja. Ugodno društvo, što uključuje i predavače i kolege, učinilo je i one teme za koje nisam pokazala interes iznimno zanimljivima. Takvih tema bilo je poprilično malo, a s činjenicom da smo na svakom predavanju naučili daleko više nego što bismo na redovnoj nastavi, složio bi se svaki polaznik programa.

Jedan od primarnih interesa jest i osposobljavanje odgojno-obrazovnih djelatnika za rad s potencijalnim darovitim učenicima. Centar organizira mnogobrojne edukacije i konferencije u području rada s darovitima. One nisu usmjerene samo na koncept darovitosti, već i na unaprjeđenje metoda rada u svrhu unaprjeđenja cjelokupnoga sustava.

U Centru izvrsnosti trenutno sudjeluje više od 120 mentora i 430 učenika u programima iz matematike, informatike, novih tehnologija i, naravno, prirodoslovlja. Također, program poduzetništva novi je program u ovoj školskoj godini.

Budući da sam učenica Prirodoslovne škole Split te da su predmeti koji obilježavaju školu upravo fizika, kemija i biologija, odlučila sam se za područje Prirodoslovlja. Centar izvrsnosti prirodoslovlja provodi programe: Prirodo(s)lovci juniori, Prirodo(s)lovci te Prirodoznalci.

           Učenici prvih i drugih razreda srednje škole čine dvije grupe Prirodo(s)lovaca. Edukacija navedenog stupnja pridonosi razvoju vještina i stavova te učenju na temelju kritičkog promišljanja, iznošenju argumenata  te razvijanju suradnje i odgovornosti. Što se tiče dijela sa suradnjom, ona je maksimalno ograničena zbog epidemiološke situacije, no odgovorni i stručni mentori na pravi način uspiju pronaći metodu kojom je rad ipak omogućen.  Program čini skup aktivnosti kojima je cilj raznim eksperimentima pokazati koliko prirodne znanosti mogu biti jednostavne, zabavne i poučne te na praktične načine učenike podučavati o znanstvenoj metodi. Neke od obrađenih tema bile su sljedeće: Sve boje jednog lista, Kako otkriti bolest imunohistokemijski, Postanak i evolucija svemira, Vitaminko, Biootpad i mnoge druge.

            Program za Prirodoslovce juniore namijenjen je učenicima sedmih i osmih razreda osnovnih škola. Djecu se uvodi u svijet istraživanja tako što im se povećava radoznalost i želja za učenjem i otkrivanjem svijeta oko sebe. Cilj programa je popularizirati prirodne znanosti te naučiti ih osnovne prirodne zakonitosti. Potiče ih se u kritičkom razmišljanju te razvijanju svijesti o čovjeku i njegovom okolišu.

            Prirodoznalci, učenici trećih i četvrtih razreda srednjih škola, u Centru uče usvajajući činjenice, koncepte i postupke teorijskom i eksperimentalnu praksom, pri čemu je naglasak na samostalnosti učenika i originalnosti u rješavanju problema. Održavanje svih aktivnosti upotpuni terenska nastava i odlazak u posjet visokoškolskim ustanovama. Teme kojima su se bavili naši budući znanstvenici iz grupe Prirodoznalaca bile su Spektroskopija, Interferencija svjetlosti i slično.

            Dio sam skupine Prirodo(s)lovaca. Na prvom nastavnom satu ove godine dočekala su nas nasmijana lica mentora u učionici i “poklončići” na klupama koji su nam omogućili lakši rad i rukovanje određenim sredstvima tijekom godine. Centar se regularno odvija u prostorima Prirodoslovne škole Split, no u cilju proširivanja našega znanja, posjetili smo i neke od fakulteta u Splitu kao što je PMF. Centar se jedan period održavao i virtualno na platformi Edux, no smatram da nije isti osjećaj sve to vidjeti i doživjeti uživo i na malim ekrana. Bliži nam se i kraj ovogodišnjeg druženja te se aktivno spremamo za projektni dan.

Mentori su jednako kao i mi uzbuđeni i jedva čekamo onima koji nisu imali priliku sudjelovati u našim radionicama prikazati i na najbolji način dočarati ono što smo tijekom godine napravili, naučili i postigli.

Osobe koje su najzaslužnije za izuzetno funkcioniranje i izvedbu projekata Centra izvrsnosti su profesorica Mirjana Župa i ravnateljica naše Škole, Marija Pustak.

Leave a comment

Add your comment here